Simon Neefjes vertrekt bij TBWA, Rik Ledder wordt CEO TBWA\NEBOKO

September 17, 2018

Na 20 jaar tijd om ‘echt iets anders te gaan doen'

Simon Neefjes vertrekt bij TBWA
Rik Ledder wordt CEO TBWA\NEBOKO

Amsterdam, dinsdag 11 september 2018 - Rik Ledder, momenteel Managing Director, zal per 1 januari 2019 Simon Neefjes opvolgen als CEO van de TBWA\NEBOKO Groep. Neefjes heeft te kennen gegeven dat hij eind dit jaar zijn functies bij TBWA wil neerleggen. Patritia Pahladsingh, Managing Partner, wordt per 1 januari 2019 Managing Director. Esther Brouwer, Business Director, wordt Managing Partner.

Simon Neefjes treedt eveneens af als CEO van TBWA NL en als member van het TBWA WW MT. De leiding van TBWA NL wordt voorlopig ingevuld door CFO Erik Kellerhuis met wie hij samen de directie vormde. Neefjes blijft betrokken bij TBWA als extern adviseur.

“Simply put, Simon built the most modern agency in the Netherlands,” aldus Troy Ruhanen, President and CEO, TBWA Worldwide. “The culture of innovation he’s created has fostered businesses that were ahead of their time and opened up new territories for growth and creativity. Simon is one of our great founders and he leaves TBWA\NEBOKO at the top of its game. We thank him not only for what he has achieved, but most importantly for the team he has entrusted to take us to our future. We all wish him the best as he starts the next chapter.”

Erik Kellerhuis: “NEBOKO, het bureau van Simon, werd in 2002 overgenomen door TBWA. Daardoor ontstond TBWA\NEBOKO dat onder zijn leiding zeer succesvol was. Zo werd het vier keer uitgeroepen tot Bureau van het Jaar, de laatste keer dit jaar. Neefjes zelf werd in 2012 gekozen tot Reclameman van het Jaar en in 2013 Meest Onmisbare Man in Reclame-, Marketing- en Mediabranche. Ik zal hem enorm missen als dagelijkse collega en professional.”

Rik Ledder: “Onder leiding van Simon hebben we met het bureau de transformatie gemaakt van reclame naar een creative content met de belangrijkste disciplines in huis. Hij blijft, weliswaar op afstand, bij ons betrokken en we kunnen dus nog een beroep op hem doen. Ik ben zeer blij en kijk uit naar mijn nieuwe rol."

Simon Neefjes: “Bijna 20 jaar geleden heb ik met Cor en Diederick NEBOKO gestart, vanaf 2002 werd dat TBWA\NEBOKO. Vanaf 2004 ben ik CEO van TBWA\Nederland geworden, een rol over meerdere bureaus, en vanaf 2014 ook member van het Internationale TBWA MT. Ik heb dat allemaal met zeer veel plezier gedaan, met steeds de meeste focus op TBWA\NEBOKO. Er waren recessies en disrupties, maar al die tijd zijn we een leidend bureau geweest. Daar ben ik natuurlijk zeer trots op.”

“De laatste jaren hebben we samen met Darre een flinke transformatie bewerkstelligd”, aldus Simon Neefjes. “Marc Leurs (Head of Strategy and Media Arts) heeft een sterk vernieuwde afdeling neergezet, Rik en Patritia geven al geruime tijd samen met mij zakelijk leiding aan het bureau, dus ik verwacht dat de overgang voor iedereen soepel zal verlopen. Ik heb ervoor gekozen even niks te doen en even geen leiding te geven. Ik zie dat echt als een luxe. Na 20 jaar ga ik mij rustig oriënteren op wat ik ga doen. Dat zal geen reclamebureau zijn, want ik vertrek bij het beste bureau van Nederland.”